Reis- en boekingsvoorwaarden

 

ANVR

Lavida Travel (32145996) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en van informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVRConsumentenvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden) van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Consumentenvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier dien je aan te vinken dat je kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden) en overige ANVR-informatie.

 

Stichting SGR Reisgelden (SGR)

Lavida Travel (32145996) is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGRgarantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

 

Calamiteitenfonds

Lavida Travel (32145996) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de in dit programma / op deze internetsite (vetgedrukte naar keuze) gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:

- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;

- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.”

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

 

Voorwaarden actiecodes en actiecheques Lavida Travel:

  • Minimale reissom EUR 700,-
  • Als er een e-mailadres is verstrekt tijdens een winactie kan men benaderd worden voor nieuws en acties vanuit Lavida Travel 
  • Maximaal één kortingscode per boeking
  • Losse vliegtickets, stedentrips en disneyarrangementen zijn uitgesloten van deze actie
  • Niet van toepassing op bij te boeken extra's, als ruimbagage, stoelreserveringen en visa-aanvragen.
  • Niet inwisselbaar op touroperators Alltours, TUI en Neckermann

 

Voorwaarden Lavida Gold 2.0 (02-05-2017)

Lavida Travel heeft voor haar bestaande klanten een uniek loyaliteitsprogramma ontwikkeld. Wanneer u een reis boekt via Lavida Travel ontvangt u een account waarmee u automatisch kunt deelnemen aan ons loyaliteitsprogramma: Lavida Gold.

Waar ontvangt u tegoed voor:

  • Per boeking ontvangt u EUR 25,- tegoed
  • Voor het invullen van een beoordeling (geboekt via Lavida Travel) ontvangt u EUR 5,- tegoed
  • Voor het aanbrengen van nieuwe klanten (let op: uw e-mailadres moet worden vermeld tijdens het boeken) ontvangt u EUR 10,- tegoed
  • Voor het maken van een videoreview ontvangt u EUR 5,- tegoed

Tijdens het boeken van een pakketreis zijn de tegoeden inwisselbaar op de volgende extra services: autohuur, verzekeringen en privetransfers. 
Persoonlijk tegoed is niet inwisselbaar op reizen, ruimbagage of stoelreserveringen, maar enkel op de bovengenoemde extra's (autohuur, verzekeringen en privetransfers). 
Na boeking is het niet mogelijk om persoonlijk tegoed met terugwerkende kracht in te leveren.

Bij andere extra services die niet rechtstreeks op de website kunnen worden geboekt,  dient u contact op te nemen met Lavida Travel of de tegoeden inwisselbaar zijn.

Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de reischeques of persoonlijk tegoed, de hoogte van de reischeques of persoonlijk tegoed of de op te bouwen persoonlijk tegoed kan te allen tijde eenzijdig worden aangepast zonder berichtgeving. 

 

Actievoorwaarden ‘Gratis Parkeren – Verre Reizen’ - Algemeen

  • De Actie ‘Gratis Parkeren – Verre Reizen’ (hierna te noemen: de 'Actie') van TUI Nederland bestaat uit een gratis parkeren op Schiphol uitgevoerd door Quick Parking B.V.
  • De Actie is geldig voor boekingen gemaakt in de periode 10 oktober tot en met 13 oktober 2017 om 14uur. (Deze actie is vroegtijdig beeindigd door TUI.) 
  • De Actie geldt voor vertrek in de periode 13 oktober 2017 tot en met 31 maart 2018.
  • De Actie geldt uitsluitend op door TUI georganiseerde pakketreizen met een vlucht van TUI fly, Transavia, easyJet, Freebird, Cathay Pacific, Emirates, Garuda Indonesia (alleen Lombok), AeroMexico (alleen Mexico-Puerto Vallarta), Qatar Airways, Air Malta, KLM (Kenia (Nairobi/Mombasa), Sint Maarten, Cartagena en Mauritius) en Vueling met vertrek vanaf Amsterdam.
  • De Actie geldt uitsluitend op pakketreizen van minimaal 5 en maximaal 24 dagen.
  • De Actie bestaat uit gratis parkeren op Schiphol uitgevoerd door Quick parking B.V. Zie hiervoor ook onderstaande, aanvullende voorwaarden.
  • De Actie is niet van toepassing op reeds gemaakte boekingen, segmentreizen, cruises, rondreizen, losse vliegtickets en losse accommodaties.
  • De Actie geldt voor reizigers vanaf 2 jaar op geselecteerde aanbiedingen van TUI Nederland die u kunt boeken en beschikbaar zijn tijdens de Actieperiode.
  • De kosten van het internetverkeer en/of post/telefonie met betrekking tot gebruik van de Actie komen in zijn geheel voor rekening van de deelnemer.
  • In alle gevallen waarin deze Actievoorwaarden niet voorzien beslist TUI.