DE ACCOMMODATIE

 

Verzorging
 

Vijf verschillende soorten verzorging worden erkend in ons aanbod:
 

  • LG-logies. Enkel overnachting.
  • LO-logies met ontbijt. Overnachting en ontbijt.
  • HP-halfpension. Overnachting, ontbijt en diner.
  • Volpension. Overnachting, ontbijt, lunch en diner.
  • All-Inclusive. Overnachting, ontbijt, lunch, diner, locale (alcoholische) dranken en veelal ook eten tussendoor in de vorm van snacks.
     
De verzorging is beschikbaar volgens een vooropgesteld schema. Dit schema is te vinden bij de informatie van de betreffende accommodatie. In het voor- en naseizoen is het mogelijk dat door een lage bezetting buffet maaltijden volgens een ander schema of in de vorm van een menu worden aangeboden. Hier heeft Lavida Travel echter geen invloed op.
 

Faciliteiten

De faciliteiten worden per accommodatie aangekaart in de beschrijving van het betreffende hotel. Voor sommige faciliteiten zoals sauna’s, hamams en watersport kan een vergoeding worden gevraagd. Overigens geldt hier weer dat er een kans bestaat dat bepaalde faciliteiten bij een lage bezetting in het voor- of naseizoen gesloten zijn.

 

Huisdieren

Veelal is het meenemen van huisdieren in accommodaties niet toegestaan. Ook in een transferbus is het meenemen van huisdieren veelal niet toegestaan. Indien u uw huisdier wenst mee te nemen, verzoeken wij u om eerst even telefonisch contact met ons op te nemen.

 

TRANSFER

In principe zijn bij alle pakketreizen transfers inbegrepen (tenzij anders vermeld op de boekingspagina). De transfer vervoert u bij aankomst vanaf de luchthaven naar uw accommodatie en aan het einde van uw vakantie vanaf uw accommodatie naar de luchthaven.

 

AUTOHUUR

U kunt bij Lavida Travel op vrijwel elke bestemming een auto huren. Dit kunt u aangeven tijdens uw boeking. De kosten van de autohuur worden dan verwerkt in de totale reissom. Eventuele extra kosten ter plaatse kunnen voortkomen uit de huurt van een babysitje, benzine en een verzekering. Overigens dient alvorens het huren van de auto er ter plaatse een borg betaald te worden. Deze borg dient veelal met een creditcard te worden voldaan.

 

VERZEKERINGEN

Lavida Travel biedt u de mogelijkheid tot het afsluiten van een reis- en annuleringsverzekering. Veelal worden deze twee ineen gesloten, aangezien beide risico’s in een vakantie van belang zijn.

 

Een annuleringsverzekering dekt eventuele kosten die u heeft door het annulering van een reis met een (voor de verzekering) geldige reden. Over het algemeen zijn dit onvoorziene gebeurtenissen, zoals:

  • ernstige ziekte of overlijden van de reiziger en/of familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten
  • onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband
 
Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt verleend wegens o.a.:
  • onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode
  • afbreking van de reis door een onzekere gebeurtenis
  • onvoorziene vertraging langer dan 8 uur van bus of vliegtuig bij vertrek vanuit Nederland.
 
Een reisverzekering biedt zekerheid tegen eventuele risico’s tijdens uw reis. Bijvoorbeeld schade aan uw bagage, terugkeer wegens het overlijden van een familielid maar ook buitengewone kosten zijn gedekt. Stuk voor stuk belangrijke zaken waar u in feite liever geen risico in loopt. Sluit daarom de reis- en annuleringsverzekering af tijdens uw boeking bij Lavida Travel.
 
De reis- en annuleringsverzekering wordt zowel in aflopende als in doorlopende vorm aangeboden. Gaat u vaker dan 2 keer per jaar op reis? Dan is over het algemeen een doorlopende verzekering voor u voordeliger. Met deze verzekering bent u het hele jaar door verzekerd en hoeft u voortaan nergens meer aan te denken voordat u op reis gaat. Bovendien is de premie van de annuleringsverzekering bij de doorlopende variant niet afhankelijk van uw reissom!
 
Bent u vergeten uw reis- en annuleringsverzekering tijdens uw boeking te regelen? Regel uw verzekeringen dan via deze link.
 

VACCINATIES

Om zorgeloos van uw vakantie te genieten, raden wij u sterk aan om meer informatie in te winnen over eventuele benodigde vaccinaties. Informatie kunt u inwinnen via www.lcr.nl of door middel van het maken van een afspraak bij uw huisarts of de GGD. U kunt bij de GGD terecht voor zowel een consult, vaccinaties en malariaprofylaxe. Kijk voor meer informatie op www.ggdreizen.nl. Let op: indien u naar verre bestemmingen reist, wordt er aangeraden vaccinaties 6-8 weken voor vertrek te doen. Mocht dit niet meer mogelijk zijn, dan is het zeker nog zinvol om een afspraak te maken en informatie in te winnen.

 

GRENSFORMALITEITEN

Voor sommige landen is een visum verplicht. Wij zullen u hierover na uw boeking zo goed mogelijk informeren. Tevens kunt u per land informatie vinden over grensformaliteiten via www.cibt.nl.

Indien u naar Egypte of Turkije reist, is het noodzakelijk een visum te kopen bij de visumbalie alvorens u door de paspoortcontrole gaat. De kosten van deze visa zijn op het moment 15 euro per persoon en dienen gepast en contant betaald te worden (in euro’s).

 

VERLOREN VOORWERPEN

Indien u in uw accommodatie onvoorzien zaken heeft achtergelaten dient u binnen een week telefonisch contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan contact opnemen met de betreffende accommodatie en kijken in hoeverre we uw verloren voorwerpen kunnen traceren en terug kunnen laten zenden. Lavida Travel kan echter niet aansprakelijk worden gehouden voor niet meer te traceren verloren voorwerpen. Indien u een reisverzekering via Lavida Travel heeft afgesloten is het verstandig om deze verloren voorwerpen ook aan Mondial Assistance door te geven. Hier ontvangt u veelal een vergoeding voor.

 

WIJZIGINGEN OF ANNULERINGEN

Indien u gegevens van de boeking wilt wijzigen kunt u hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. U kunt o.a. persoonsgegevens wijzigen, een wijziging aanbrengen in de boeking en arrangementen, autohuur en verzekeringen bijboeken. Het verschilt per touroperator en per wijziging of hier kosten aan verbonden zijn. De wijzigingen kunnen worden doorgegeven via e-mail of telefonisch via 036-8200226. Wijzigingen binnen een week voor vertrek kunnen slechts telefonisch worden doorgegeven. In dat geval wordt voor iedere wijziging € 27,- wijzigingskosten door Lavida Travel in rekening gebracht.

Let op: de hoofdboeker is de enige die wijzigingen in een boeking kan doorvoeren.

 

Wilt u uw reis annuleren? Dan dient u telefonisch of per mail contact op te nemen met een van onze medewerkers. Wij hebben voor de annulering altijd een schriftelijke bevestiging nodig (per mail is hierbij ook voldoende).

 

Per e-mail:

annuleringen@lavidatravel.nl, met als onderwerp ‘annulering’ gevolgd met het boekingsnummer.

 

Per post:

Lavida Travel

afdeling Annuleringen

Marktmeesterstraat 8A

1315GE Almere

 

Annuleert u de reis binnen 3 weken voor vertrek? Vergeet dan niet dit telefonisch aan Lavida Travel door te geven!

 

De annuleringskosten worden berekend volgens de ANVR-voorwaarden. Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  • Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling
  • Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
  • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom. nemen als deze is ingediend door de hoofdboeker door middel van het invullen van het annuleringsformulier op onze website.
Voor de specifieke voorwaarden met betrekking tot het annuleren van uw reis gaat u naar deze link.
 

KLACHTEN

Indien u ontevreden bent of een klacht heeft over uw accommodatie, dan dient u dit direct te melden aan de receptie van de betreffende accommodatie en aan de reisleiding ter plaatse. Mocht u het gevoel hebben dat u niet naar tevredenheid bent geholpen, dan kunt u direct telefonisch contact opnemen met Lavida Travel of de betreffende organisatie die uw reis uitvoert.

 

Lavida Travel hanteert deze handelswijze vanwege het feit dat op het moment dat u vakantie voorbij is, wij uw problemen op bestemming niet meer kunnen oplossen. Indien u uw problemen kenbaar maakt op bestemming, kan deze veelal verholpen worden. Klachten die niet kenbaar gemaakt op locatie en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland dan ook niet in behandeling genomen.

 

Wanneer u uw klacht ter plaatse kenbaar heeft gemaakt en deze niet naar uw wens is opgelost, heeft u de mogelijkheid om tot één maand na afloop van uw reis op schriftelijke wijze, met motivatie, uw klacht in te dienen. Een klachtenformulier zonder motivatie is onvoldoende.

 

Het klachtenformulier kunt u mailen naar info@lavidatravel.nl of per post versturen naar:

Lavida Travel

Afdeling Klachten

Marktmeesterstraat 8A

1315GE Almere

 

Op het moment dat u een klacht heeft over de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze, uiterlijk binnen één maand na kennisname van het proces met betrekking tot de klacht, bij ons dienen. Dit kunt u op schriftelijke wijze doen, naar het bovenstaande adres. Meer informatie kunt u vinden in de ANVR Reisvoorwaarden.

 

VEELGESTELDE VRAGEN

Klik hier voor de veelgestelde vragen.