Laagste prijsgarantie
Beste online reisbureau
TrustPilot 9.0!

De accommodaties

 

Verzorging

Vijf verschillende soorten verzorging worden erkend in ons aanbod:

  • LG-logies: enkel overnachting.
  • LO-logies met ontbijt: overnachting en ontbijt.
  • HP-halfpension: overnachting, ontbijt en diner.
  • Volpension: overnachting, ontbijt, lunch en diner.
  • All Inclusive: overnachting, ontbijt, lunch, diner, locale (alcoholische) dranken en veelal ook eten tussendoor in de vorm van snacks.
  • Ultra All Inclusive: overnachting ontbijt, lunch, diner (vaak ook à la carte), lokale en vaak ook import (alcoholische) dranken en snacks zoals ijsjes en sapjes. Tevens kun je vaak gebruik maken van alle faciliteiten. Het aanbod verschilt per accommodatie en touroperator.

De verzorging is beschikbaar volgens een vooropgesteld schema. Dit schema is te vinden bij de informatie van de betreffende accommodatie. In het voor- en naseizoen is het mogelijk dat door een lage bezetting buffet maaltijden volgens een ander schema of in de vorm van een menu worden aangeboden. Hier heeft Lavida Travel echter geen invloed op.

 

Faciliteiten

De faciliteiten worden per accommodatie aangekaart in de beschrijving van het betreffende hotel. Voor sommige faciliteiten zoals sauna’s, hamams en watersport kan een vergoeding worden gevraagd. Overigens geldt hier weer dat er een kans bestaat dat bepaalde faciliteiten bij een lage bezetting in het voor- of naseizoen gesloten zijn.

 

Huisdieren

Veelal is het meenemen van huisdieren in accommodaties niet toegestaan. Ook in een transferbus is het meenemen van huisdieren veelal niet toegestaan. Indien je jouw huisdier wenst mee te nemen, verzoeken wij je om eerst even telefonisch contact met ons op te nemen.

 

Transfer

In principe zijn bij alle pakketreizen transfers inbegrepen (tenzij anders vermeld op de boekingspagina). De transfer vervoert je bij aankomst vanaf de luchthaven naar jouw accommodatie en aan het einde van jouw vakantie vanaf de accommodatie naar de luchthaven.

 

Autohuur

Je kunt bij Lavida Travel op vrijwel elke bestemming een auto huren. Dit kun je aangeven tijdens jouw boeking. De kosten van de autohuur worden dan verwerkt in de totale reissom. Eventuele extra kosten ter plaatse kunnen voortkomen uit de huurt van een babysitje, benzine en een verzekering. Overigens dient alvorens het huren van de auto er ter plaatse een borg betaald te worden. Deze borg dient veelal met een creditcard te worden voldaan.

 

Verzekeringen

Lavida Travel biedt je de mogelijkheid tot het afsluiten van een reis- en annuleringsverzekering. Veelal worden deze twee ineen gesloten, aangezien beide risico’s in een vakantie van belang zijn.

Een annuleringsverzekering dekt eventuele kosten die je hebt door het annulering van een reis met een (voor de verzekering) geldige reden. Over het algemeen zijn dit onvoorziene gebeurtenissen, zoals:

  • ernstige ziekte of overlijden van de reiziger en/of familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten
  • onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband

Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt verleend wegens o.a.:

  • onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode
  • afbreking van de reis door een onzekere gebeurtenis
  • onvoorziene vertraging langer dan 8 uur van bus of vliegtuig bij vertrek vanuit Nederland.
 

Een reisverzekering biedt zekerheid tegen eventuele risico’s tijdens jouw reis. Bijvoorbeeld schade aan jouw bagage, terugkeer wegens het overlijden van een familielid maar ook buitengewone kosten zijn gedekt. Stuk voor stuk belangrijke zaken waar je in feite liever geen risico in loopt. Sluit daarom de reis- en annuleringsverzekering af tijdens jouw boeking bij Lavida Travel.

De reis- en annuleringsverzekering wordt zowel in aflopende als in doorlopende vorm aangeboden. Ga je vaker dan 2 keer per jaar op reis? Dan is over het algemeen een doorlopende verzekering voor jou voordeliger. Met deze verzekering ben je het hele jaar door verzekerd en hoef je voortaan nergens meer aan te denken voordat je op reis gaat. Bovendien is de premie van de annuleringsverzekering bij de doorlopende variant niet afhankelijk van jouw reissom!

Ben je vergeten jouw reis- en annuleringsverzekering tijdens jouw boeking te regelen? Regel jouw verzekeringen dan via deze link.

 

Vaccinaties

Om zorgeloos van jouw vakantie te genieten, raden wij je sterk aan om meer informatie in te winnen over eventuele benodigde vaccinaties. Informatie kun je inwinnen via www.lcr.nl of door middel van het maken van een afspraak bij jouw huisarts of de GGD. Je kunt bij de GGD terecht voor zowel een consult, vaccinaties en malariaprofylaxe. Kijk voor meer informatie op www.ggdreizen.nl. Let op: indien je naar verre bestemmingen reist, wordt er aangeraden vaccinaties 6-8 weken voor vertrek te doen. Mocht dit niet meer mogelijk zijn, dan is het zeker nog zinvol om een afspraak te maken en informatie in te winnen.

 

Grensformaliteiten

Voor sommige landen is een visum verplicht. Wij zullen je hierover na jowu boeking zo goed mogelijk informeren. Tevens kun je per land informatie vinden over grensformaliteiten via www.cibt.nl.

Indien je naar Egypte of Turkije reist, is het noodzakelijk een visum te kopen bij de visumbalie alvorens je door de paspoortcontrole gaat. De kosten van deze visa zijn op het moment 15 euro per persoon en dienen gepast en contant betaald te worden (in euro’s).

 

Verloren voorwerpen

Indien je in de accommodatie onvoorzien zaken hebt achtergelaten dien je binnen een week telefonisch contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan contact opnemen met de betreffende accommodatie en kijken in hoeverre we jouw verloren voorwerpen kunnen traceren en terug kunnen laten zenden. Lavida Travel kan echter niet aansprakelijk worden gehouden voor niet meer te traceren verloren voorwerpen. Indien je een reisverzekering via Lavida Travel hebt afgesloten is het verstandig om deze verloren voorwerpen ook aan Mondial Assistance door te geven. Hier ontvang je veelal een vergoeding voor.

 

Wijzigingen of annuleringen

Indien je jouw gegevens van de boeking wilt wijzigen kun je hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. Je kunt o.a. persoonsgegevens wijzigen, een wijziging aanbrengen in de boeking en arrangementen, autohuur en verzekeringen bijboeken. Het verschilt per touroperator en per wijziging of hier kosten aan verbonden zijn. De wijzigingen kunnen worden doorgegeven via e-mail of telefonisch via 036-8200226. Wijzigingen binnen een week voor vertrek kunnen slechts telefonisch worden doorgegeven. In dat geval wordt voor iedere wijziging € 27,- wijzigingskosten door Lavida Travel in rekening gebracht.

 

Let op: de hoofdboeker is de enige die wijzigingen in een boeking kan doorvoeren.

Wil je jouw reis annuleren? Dan dien je telefonisch of per mail contact op te nemen met een van onze medewerkers. Wij hebben voor de annulering altijd een schriftelijke bevestiging nodig (per mail is hierbij ook voldoende).

Per e-mail:

annuleringen@lavidatravel.nl, met als onderwerp ‘annulering’ gevolgd met het boekingsnummer.

Per post:

Lavida Travel

afdeling Annuleringen

Luidsprekerstraat 6

1322AX Almere

Annuleer je de reis binnen 3 weken voor vertrek? Vergeet dan niet dit telefonisch aan Lavida Travel door te geven!

De annuleringskosten worden berekend volgens de ANVR-voorwaarden. Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  • Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling
  • Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
  • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom. nemen als deze is ingediend door de hoofdboeker door middel van het invullen van het annuleringsformulier op onze website.

Voor de specifieke voorwaarden met betrekking tot het annuleren van jouw reis ga je naar deze link.

 

Klachten

Indien je ontevreden bent of een klacht heeft over de accommodatie, dan dien je dit direct te melden aan de receptie van de betreffende accommodatie en aan de reisleiding ter plaatse. Mocht je het gevoel hebben dat je niet naar tevredenheid bent geholpen, dan kun je direct telefonisch contact opnemen met Lavida Travel of de betreffende organisatie die jouw reis uitvoert.

 

Lavida Travel hanteert deze handelswijze vanwege het feit dat op het moment dat je vakantie voorbij is, wij jouw problemen op bestemming niet meer kunnen oplossen. Indien je jouw problemen kenbaar maakt op bestemming, kan deze veelal verholpen worden. Klachten die niet kenbaar gemaakt op locatie en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland dan ook niet in behandeling genomen.

Wanneer je jouw klacht ter plaatse kenbaar hebt gemaakt en deze niet naar jouw wens is opgelost, heb je de mogelijkheid om tot één maand na afloop van jouw reis op schriftelijke wijze, met motivatie, jouw klacht in te dienen. Een klachtenformulier zonder motivatie is onvoldoende.

Het klachtenformulier kun je mailen naar info@lavidatravel.nl of per post versturen naar:

Lavida Travel

Afdeling Klachten

Luidsprekerstraat 6

1322 AX Almere

Op het moment dat je een klacht hebt over de totstandkoming van de boeking, dan kun je deze, uiterlijk binnen één maand na kennisname van het proces met betrekking tot de klacht, bij ons dienen. Dit kun je op schriftelijke wijze doen, naar het bovenstaande adres. Meer informatie kun je vinden in de ANVR Reisvoorwaarden.

 

Veelgestelde vragen

Klik hier voor de veelgestelde vragen.