9.2

Ons 12e bezoek aan Iberostar Dominicana was weer fantastisch! Dit jaar hebben we toch kritiek en zorgen over de kwaliteit van Iberostar Dominicana/Punta Cana over hun aandacht voor ons als gasten van hun resorts.
Aan het strand van Dominicana en Punta Cana zijn in de voorste rij (direct aan zee) 15 van de 50 (schaduw)parasols beschikbaar gesteld aan members. Members zijn vakantiegangers van Iberostar die als lid van de membersclub extra betalen voor het membership, soms wel tot 25.000 Euro per jaar! Dit inclusief vakantieweken en services. Voor de gasten van Dominicane en Punta Cana betekent dit dat 30% van de beschikbare strandruimte is gereserveerd voor members. Dus 100% van de gasten moet het doen met 65% van de eerder wel beschikbare ruimte. Dit jaar was een van de weken volgeboekt en op het strand leek het wel een mierenhoop van drukte! Bovendien drinken de members vers geperste jus d’orange, terwijl ‘wij’ dit jaar tijdens het ontbijt genoegen moesten nemen met een waterige/zoete sinaasappel siroop. In voorgaande jaren waren wij dit anders gewend!
Minder strandruimte is niet door Iberostar gecompenseerd door ons als gasten van Dominicana en Punta Cana toe te staan om bij Iberostar Bavara of Grande een strandbedje in de schaduw op te zoeken. We werden bij de strandbar bij Bavaro en Grande met onze verkeerde kleur polsband gelijk weggestuurd als onwelkome gast. ‘Ons’ strand werd ingenomen door de members, maar wij waren ongewenst als gasten van de strandbars van Bavaro en Grande! Ook werden er relatief zeer veel medewerkers ingezet om kandidaat members te ontvangen en over te halen om lid te worden. De hele dag reden bij ons elektro-karretjes op en neer om kandidaten bij de club te brengen en hen over te halen om member te worden. De betreffende medewerkers toonden zich hooghartig en uit hun houding sprak geen enkele belangstelling om zich te ‘verlagen’ tot contact met ons als ‘tweederangs bezoeker’. Ook de directie (manager en room-manager) hebben we niet veel gezien. In voorgaande jaren kwam je de (room) manager op het terrein tegen en maakten we een praatje. Dit jaar niet meer. Wat ons betreft gaat dit niet de goede kant uit en is dit voor ons een serieuze reden om volgend jaar een andere bestemming te kiezen. Jammer, want we hebben het in de afgelopen twaalf jaar enorm naar onze zin gehad bij Iberostar Dominicana!
Dhr. Jongh
07/12/2017 - 13:23

Beoordeling accommodatie

Ligging
10
Service
9
Prijs/Kwaliteit
9
Eten
9
Kamers
8
Kindvriendelijkheid
9
9

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
9
Service
9
Advies
9
Klantvriendelijkheid
9
9.3
Toelichting over Lavida Travel
Als vanouds zijn we zeer tevreden over Lavida. Hebben ook dit jaar het verblijf (Iberostar) en vliegreis (TUI) apart geboekt en zo ook de transfer naar het resort. Deze optie vinden wij fijner dan met Neckerman via Frankfurt (Lufthansa) en door met Condor.

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
juni 2017
Aantal dagen
22 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Jongh
Reisgezelschap
Met vrienden

9.3

We hebben dit resort voor de 11e keer bezocht. Drie weken lang zijn we enorm verwend. De buffetrestaurants waren altijd al goed, maar nu zelfs in variëteit en kwaliteit verbeterd! Wat een keuze en heerlijk, soms culinair te noemen. De kwaliteit en temperatuur wordt doorlopend door hygiëne-controleurs in de gaten gehouden. De a la carte restaurants waren weer prima en wij hadden geen problemen om tijdig te reserveren. De kamers waren standaard (wil je meer dan zijn er superior rooms om junior suites tegen meerprijs uiteraard beschikbaar). Wij waren zeer tevreden over de schoonmaak. Alle medewerkers -en dan bedoel ik echt iedereen: van schoonmaak tot aan animatieteam- waren zeer vriendelijk. Steeds bereid om een stapje extra voor je te zetten. Een fooitje is zeker op z'n plaats, maar ook zonder die fooi doet men er alles aan om het naar je zijn te maken.
Een puntje van kritiek is het nieuwe 'member-programma'. Guest-service probeert je krampachtig mee te lokken naar een informatiebijeenkomst om de voordelen van dit programma te leren kennen. Maar een simpele vraag: 'vertel me gewoon wat het inhoudt of vertel waar het staat zodat ik in alle rust kan besluiten of ik daar iets mee wil' leidde niet tot antwoord. De manier waarop dit programma onder mijn neus werd gewreven deed mij denken aan een vervelende huis-aan-huis verkoper. Wel heeft het resort een flink stuk strand voor members only afgezet. Ten koste van andere gasten dus. Jammer.
Met stomme verbazing las ik een eerder review met uiterst negatieve opmerkingen. Onze ervaring in de afgelopen elf jaar staat haaks op die verhalen. Een kopje koffie of thee is 24 uur per dag te bestellen. De strandbar gaat pas om 11.00 uur open en aan de bar wordt een scala aan vruchtensappen en ijsjes aangeboden. Uiteraard ook drank, maar het is niet zo dat vooral alcohol hoogtij viert. Iedereen komt aan z'n trekken
En nog een tip: Iberostar kan alleen worden geboekt bij Neckermann. Zij vliegen echter met Condor en dat betekent op zowel de heen- als de terugreis een tussenstop in Frankfurt. Niet alleen een omweg, maar ook een lange wachttijd voor aansluiting op de volgende vlucht. Bovendien besteedde Condor de vlucht (in ons geval) al 4 keer uit een aan ons onbekende maatschappij. Ik kies graag zelf met welke maatschappij ik vlieg.
Dit jaar hebben we de hotelreservering geboekt en een (rechtstreekse) vlucht met de dreamliner van Tui. Dank aan ons reisbureau Lavida travel in Almere. Wij zijn al vele jaren zeer tevreden over hun dienstverlening (en voordelige prijzen!).
Dhr. Jongh
07/01/2016 - 14:43

Beoordeling accommodatie

Ligging
9
Service
9
Prijs/Kwaliteit
9
Eten
9
Kamers
8
Kindvriendelijkheid
9
8.8

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
9
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
9.8
Toelichting over Lavida Travel
Al jaren zijn we een zeer tevreden klant van Lavida en haar medewerkers. Altijd bereid om mee te denken in mogelijkheden en prijs. Lavida is zeer toegankelijk en mogelijkheden worden net als Overtoom binnen de kortste keren aangereikt. En om er nog maar eentje mee te geven. Lavida (de NMB) denkt met U mee! Tot een volgende vakantie!

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
juni 2016
Aantal dagen
22 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Jongh
Reisgezelschap
Met partner

9.7

We waren de tel kwijt, maar dit was ons 10e bezoek aan dit prachtige resort. Dat zegt genoeg over de kwaliteit die wij verwachten en krijgen! Terugkerende gasten worden extra verwend met een surprise op de kamer, luxe diner en cocktailparty! Het eten was weer prima en voor ieder wat wils. De a la carte restaurants (Japans, Mexicaans, Frans, Steakhouse) worden door ons zeer gewaardeerd. De kamers zijn eenvoudig, maar schoon; prima bedden. Directie (Helena Santos en Melissa Foy) en hun medewerkers doen hun uiterste best om het je naar het zin te maken. Thuiskomen dus!


Dhr. Jongh
07/13/2015 - 11:59

Beoordeling accommodatie

Ligging
10
Service
9
Prijs/Kwaliteit
10
Eten
9
Kamers
9
Kindvriendelijkheid
n.v.t.
9.4

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
10
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
10
Toelichting over Lavida Travel
Lavida is al vele jaren ons loket voor vakantieboekingen. Medewerkers zijn altijd bereid om tijd voor je vrij te maken en je een maatoplossing aan te reiken. Ze doen wat ze zeggen en daarmee is het voor ons een betrouwbaar (en inmiddels vertrouwd!) adres.

Informatie vakantie

Land
DOMINICAANSE REPUBLIEK
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
juni 2015
Aantal dagen
23 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Jongh
Reisgezelschap
Met partner

6.3

Voor de 4e keer in dit hotel maar nu waarschijnlijk echt laatste keer. Er is een nieuw concept: VACATIONCLUB - 10 tot 20 jaar contract voor extra services ook op het strand. Hier is een speciaal stuk voor afgezet op het strand. Naarmate je langer verblijft wordt personeel receptie vervelend en guestservice is arrogant. Vloeren worden gedweild met water uit vijver. Eten = elke dag hetzelfde, koud en niet gaar. A la carte restaurants zijn goed. Kamers muf en vochtig en niet grondig schoongemaakt. Personeel bij show in avond vaak onvriendelijk. 12 uur check out, 1, 2 of 3 uur later $50. WiFi heel duur en alleen in lobby of beachrestaurant beschikbaar en werkt ook slecht. Hotels in de buurt zijn beter, mooier en vaak net zo duur. Bedjes op het strand allemaal doorgezakt, als je geen hernia hebt krijg je deze vanzelf. Animatieteam vaak niet te verstaan en ook slechte shows.
Mw. Peterson
01/01/2015 - 19:13

Beoordeling accommodatie

Ligging
5
Service
3
Prijs/Kwaliteit
1
Eten
2
Kamers
2
Kindvriendelijkheid
n.v.t.
2.6

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
10
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
10
Toelichting over Lavida Travel
Altijd goede service en vriendelijke meiden.

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
December 2014
Aantal dagen
23 dagen

Informatie klant

Aanhef
Mw.
Achternaam
Peterson
Reisgezelschap
Met partner

9.9

Ons 7e bezoek aan dit mooie resort. Voor ons is dit echt thuiskomen. Mooie stranden; heerlijke verzorging en wat een aardige mensen. Maak ook eens een excursie met Seavis travel, een Nederlands bedrijf ter plaatse. Degelijk en betrouwbaar. Zie hun internetsite.
Dhr. Jongh
07/05/2014 - 16:01

Beoordeling accommodatie

Ligging
10
Service
10
Prijs/Kwaliteit
10
Eten
9
Kamers
9
Kindvriendelijkheid
10
9.7

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
10
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
10
Toelichting over Lavida Travel
Lavida denkt met je mee! Naast service kunnen zij bij (niet alle) touroperators een mooie korting doorgeven aan de klant. Informatie over de reis was prima! De reisdocumenten werden keurig op tijd verzonden. We zijn al heel wat keren met Lavida ' op pad' geweest en steeds naar volle tevredenheid. De volgende reis staat al weer gepland.

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse Republiek
Plaats
Puna Cana
Reisperiode
juni 2014
Aantal dagen
23 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Jongh
Reisgezelschap
Met partner

10

Dit is het beste hotel waar we ooit zijn geweest perfect!
Dhr. Dekker
12/18/2013 - 19:26

Beoordeling accommodatie

Ligging
10
Service
10
Prijs/Kwaliteit
10
Eten
10
Kamers
10
Kindvriendelijkheid
10
10

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
10
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
10
Toelichting over Lavida Travel
Duidelijkheid lage prijzen en vriendelijke mensen!

Informatie vakantie

Land
Domincaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
Maart
Aantal dagen
16 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Dekker
Reisgezelschap
Met partner

9.9

Dit was ons 7e bezoek aan dit resort. We wisten wat we mochten verwachten en dat kregen we ook nu weer in ruime mate. Perfecte vakantie op een mooie plek met uitstekende verzorging. Voor herhaling vatbaar.
Jammer van een bitse vertegenwoordiger van Neckerman op het vliegveld. Wat een afknapper! Ook missen wij Martinair: de reisroute via Frankfurt duurde ook nu weer erg lang.
Dhr. Jongh
07/10/2013 - 20:53

Beoordeling accommodatie

Ligging
10
Service
10
Prijs/Kwaliteit
10
Kamers
9
Kindvriendelijkheid
n.v.t.
9.8

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
10
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
10
Toelichting over Lavida Travel
Prima met mij meegedacht in scenario's en bereid om tijd te investeren om mogelijkheden te onderzoeken. Dat was/is de reden om ook deze trip weer bij Lavida te boeken. De volgende vakantie is al weer gereserveerd. Dank Carlijn e.a.!

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
17 juni tm 7 juli 2013
Aantal dagen
21 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Jongh
Reisgezelschap
Met partner

9.4

Wat een droom dit hotel.
Ik geef een 8 wat ligging betreft, omdat het niet aan de caribische zee ligt maar aan de antlantische oceaan. Hier dus geen snorkelen. Wel een prachtig strand.
Wat een heerlijk hotel, vriendelijke medewerkers en zeer gevarieerde keukens. Echt je komt hier niks tekort.
De bar is ook prima.
Ik was na Turkije geen voorstander van all inclusive, maar na dit hotel ben ik zeker wel voor. Het was er heerlijk!!
Mw. Belzen
01/28/2013 - 21:10

Beoordeling accommodatie

Ligging
8
Service
10
Prijs/Kwaliteit
9
Kamers
8
Kindvriendelijkheid
10
9

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
9
Layout & design
10
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
9.8
Toelichting over Lavida Travel
Lavida was de goedkoopste!

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
Januari
Aantal dagen
16 dagen

Informatie klant

Aanhef
Mw.
Achternaam
Belzen
Reisgezelschap
Met gezin

9.4

Schone kamer, iets gedateerd. Voldoende animatie en zeer vriendelijk personeel
Dhr. Eegerdingk
10/17/2012 - 16:15

Beoordeling accommodatie

Ligging
9
Service
10
Prijs/Kwaliteit
9
Kamers
8
Kindvriendelijkheid
9
9

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
10
Service
9
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
9.8
Toelichting over Lavida Travel
Op alle fronten goed geregeld en geholpen. Kreeg alleen reispapieren pas 2 dagen van te voren. Was misschien wel de schuld van Neckermann, maar ze hadden misschien zelf even kunnen bellen.

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
Sep-Okt
Aantal dagen
16 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Eegerdingk
Reisgezelschap
Met partner

9

goede vakantie gehad.
Dhr. Millenaar
07/22/2012 - 09:18

Beoordeling accommodatie

Ligging
9
Service
9
Prijs/Kwaliteit
9
Kamers
9
Kindvriendelijkheid
9
9

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
9
Gebruiksvriendelijkheid
9
Layout & design
9
Service
9
Advies
9
Klantvriendelijkheid
9
9
Toelichting over Lavida Travel
voor het eerst geboekt via Lavida, alles ging prima en een lage prijs.

Informatie vakantie

Land
dominicaanse republiek
Plaats
punta cana
Reisperiode
juli
Aantal dagen
16 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Millenaar
Reisgezelschap
Met gezin

9.5

Een onvergetelijke vakantie! (juli)
Zeer goed hotel, super vriendelijke mensen, heel leuke uitstap (Mega truck),...
Ligging was voor ons heel goed: 30 min van het vliegveld... Voor mensen die 's avonds een stapje in de wereld willen zetten is dit zeker de plaats niet (buiten het hotel is er niets...) 1 ding: 9 dagen is veel te kort )
Dhr. Lauwaert
07/20/2012 - 18:19

Beoordeling accommodatie

Ligging
8
Service
9
Prijs/Kwaliteit
9
Kamers
9
Kindvriendelijkheid
10
9

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
10
Gebruiksvriendelijkheid
10
Layout & design
10
Service
10
Advies
10
Klantvriendelijkheid
10
10
Toelichting over Lavida Travel
Bedankt!

Informatie vakantie

Land
Dominicaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
Juli
Aantal dagen
9 dagen

Informatie klant

Aanhef
Dhr.
Achternaam
Lauwaert
Reisgezelschap
Met partner

8.3

Hotel was goed, prima verzorging en goede kamer
Mw. Rebel
04/30/2012 - 08:38

Beoordeling accommodatie

Ligging
8
Service
9
Prijs/Kwaliteit
9
Kamers
9
Kindvriendelijkheid
9
8.8

Beoordeling Lavida Travel

Betrouwbaarheid
8
Gebruiksvriendelijkheid
8
Layout & design
8
Service
9
Advies
4
Klantvriendelijkheid
9
7.7
Toelichting over Lavida Travel
2 punten: 1 persoon bijgeboekt waarbij jullie een lager bedrag voor ons hebben kunnen regelen, heel goed nog bedankt !! Advies gevraagd ivm tussenstop wat wij liever niet wilde of zo kort mogelijk. Advies was KLM/Air France ipv Arke, 1 tussenstop max. 90 min. Dit bleek niet het geval. 1e tussenstop in Parijs op voorhand al langer, hiervoor klachtenbrief geschreven naar Neckermann via jullie (nog niets van gehoord) terug hebben we zelfs 2 tussenstops gehad ook in Santa Domingo waarbij we het vliegtuig uit moesten het 1 uur duurde het voordat we allemaal door 1 poortje geloodsd waren en toen nog 1,5 uur moesten wachten totdat we weer opstegen. Als we dit op voorhand hadden geweten (en jullie wisten dit !! maar niet vermeld bij navraag) hadden we via Arke gevlogen. Totale reistijd terug 18,5 uur vanaf hotel tot A'dam.

Informatie vakantie

Land
Domonicaanse Republiek
Plaats
Punta Cana
Reisperiode
19-4-2012/26-4/2012
Aantal dagen
9 dgn

Informatie klant

Aanhef
Mw.
Achternaam
Rebel
Reisgezelschap
Met gezin