TOP5

Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen lijndienstvluchten en chartervluchten.

Chartervluchten worden ingezet om passagiers naar hun vakantiebestemmingen te vervoeren. Enkele voorbeelden zijn Transavia, Corendon, Sun Express, Onur Air en Arke Fly. De chartervluchten zijn ingehuurd om op toeristische bestemmingen aan te vliegen, de chartervlucht wordt niet volgens een vastgeld vluchtschema uitgevoerd. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze wijzigingen worden dan ook doorgevoerd.VLuchtnummers en charterluchtvaartmaatschappijen zijn tevens te allen tijde onder voorbehoud. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Lavida Travel heeft geen invloed op deze vluchttijden en kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld.

In zeer extreme gevallen proberen wij u tijdens het boekingsproces al aan te geven dat u te maken heeft met een zeer late avondvlucht en/of nachtvlucht. Wij zijn hierin echter afhankelijk van de informatieverstrekking van de betreffende vluchtmaatschappij.

Betreffende de chartervluchten wordt getracht de kans op wijzigingen zo klein mogelijk gehouden, door de tickets kort voor vertrek op te sturen (circa één week).

Gezien het feit dat wij tot tien dagen voor vertrek geen informatie kunnen geven over de definitieve vluchttijden, verzoeken wij u voor deze tijd hieromtrent geen contact met ons op te nemen. 

Een lijndienstvlucht vertrekt volgens een vooraf vastgesteld tijdschema en wordt uitgevoerd door lijndienstmaatschappijen. Voorbeelden hiervan zijn KLM, British Airways, Lufthansa, Air France, Iberia, US Airways, Aer Lingus en Singapore Airlines. Rechtstreeks of met overstap brengen de verschillende maatschappijen u naar elke bestemming wereldwijd

De vluchttijden van lijndienstvluchten staan daarom over het algemeen al vast op het moment van boeking. In uw boekingsbevestiging zullen daarom uw vluchttijden staan. Controleer altijd uw vluchttijden 24 uur voor vertrek (of later) om zo rekening te kunnen houden met eventuele wijzigingen als vertraging en annulering.

 

Categorie: 

Voor zover de beschikbaarheid het ons toelaat, zullen wij dit voor u regelen. Indien u telefonisch contact met ons opneemt, kunnen wij direct de beschikbaarheid controleren.

Bij bijna alle touroperators is het mogelijk een optie te nemen buiten 6 weken voor vertrek. Kijkt u hiervoor op deze pagina of neem telefonisch contact met een van onze medewerkers op.

 
Categorie: 

Lavida travel hecht veel waarde aan haar bestaande klanten en wil haar klanten dan ook belonen voor speciale diensten. Lavida Travel heeft daarom voor haar bestaande klanten een uniek reischequeprogramma ontwikkeld. Wanneer u een reis boekt via Lavida Travel ontvangt u een unieke inlogcode waarmee u automatisch kunt deelnemen aan dat reischequeprogramma: Lavida Gold. U kunt dergelijke cheques natuurlijk ook gewoon bij ons bestellen.

Als Lavida Goldmember profiteert u ook van leuke aanbiedingen, extra kortingen en speciale acties.

Ja, dit is mogelijk. Degene die de reis geboekt heeft (de hoofdboeker) kan dit doen door telefonisch of via e-mail contact op te nemen of via deze pagina de verzekering zelf af te sluiten.

 

ALGEMEEN

De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. Lavida Travel is lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie. Dit houdt dus in dat de SGR het gehele assortiment van Lavida Travel met uitzondering van lijndiensttickets en separate huurovereenkomsten (zoals autohuur) financieel dekt op het moment dat er sprake is van financieel onvermogen. 

De ANVR (ofwel het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen) is een belangrijke brancheorganisatie in de reiswereld. De ANVR staat voor kwaliteit, en elk lid dient zich dan ook te houden aan de kwaliteitswaarborgen van de ANVR. Zo zijn ANVR-Reisagenten verplicht hun personeel adequaat op te leiden. Deskundig en goed advies kan daarom worden gegarandeerd. Verder ziet de ANVR ook toe op eerlijke reisvoorwaarden en veilig en verantwoord betalen en reizen. 

 

Categorie: 

In eerste instantie een onafhankelijk reisadvies. Lavida Travel is niet gebonden aan slechts één touroperator, maar doet zaken met meerdere touroperators in Nederland. De klant krijgt daarom altijd een onafhankelijk beeld van reizen en hoe prijzen hierin verschillen per touroperator. Lavida travel biedt klanten de mogelijkheid om gemakkelijk tot een gewenste vakantie te komen door middel van het zoek- en boeksysteem. Lukt dit niet, dan is er altijd de mogelijkheid telefonisch contact op te nemen, een online offerte aan te vragen of een afspraak bij u thuis in te plannen. 

Lavida Travel biedt ook reisgerelateerde producten aan, zoals gerelateerde verzekeringen, autohuur en mooie excursies op bestemming en een Schiphol taxi. 

Kortom, Lavida Travel is uw onafhankelijke reisadviseur voor alle soorten reizen. 

Categorie: 

Lavida Travel is een online reisbureau welke met een breed assortiment aan reizen en reisgerelateerde artikelen als tussenpersoon tussen de grootste Nederlandse touroperators en de klant fungeert. Lavida Travel tracht door middel van een groot aanbod van ’s- lands grootste (ANVR en SGR aangesloten) touroperators de klant van onafhankelijk advies te voorzien. Middels de diverse mogelijkheden aangeboden door Lavida Travel (live chat, online offerte, telefonisch en advies aan huis), kan elke klant reisadvies aanvragen toegespitst op zijn of haar individuele wensen en situatie. Lavida Travel’s grootste belang is het daarom de klant naar de zin te maken, zowel voor als tijdens de vakantie.

Categorie: 

Nee, dit is absoluut niet waar. De prijzen van een reisagent en een touroperator verschillen niet. Het is juist zo dat u een veel grotere kans maakt om een goedkopere reis te vinden bij ons dan rechtstreeks bij de touroperator, aangezien u bij ons de kans heeft verschillende touroperators met elkaar te vergelijken. Als dus een specifieke accommodatie door meerdere reisorganisatoren wordt aangeboden, dan zoeken wij voor u juist het voordeligste aanbod op. 

Categorie: 

ANNULERINGEN

U zult binnen 48 uur een bevestiging van uw annulering ontvangen. 

Categorie: 

Een annulering kan worden ingediend via de mail. U kunt het best vooraf even telefonisch contact opnemen zodat we de annuleringskosten kunnen bespreken en, indien u een annuleringsverzekering bij ons heeft afgesloten, de dekking van de verzekering.

 

Per e-mail: info@lavidatravel.nl, met als onderwerp ‘annulering’ gevolgd met het boekingsnummer. 

 
Categorie: 

De annuleringskosten worden berekend volgens de ANVR-voorwaarden. Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

- Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling

- Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.

- Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom. nemen als deze is ingediend door de hoofdboeker door middel van het invullen van het annuleringsformulier op onze website. 

 

Klik hier voor de specifieke annuleringsvoorwaarden 

 
Categorie: 

AUTOHUUR

U kunt de auto ophalen op het vliegveld nadat u bent gearriveerd. Zodra u weer naar Nederland vertrekt, kunt u de auto daar ook weer afleveren. Indien u de auto voor minder dagen huurt dan uw totale vakantieduur kunt u er ook voor kiezen om de auto bij uw accommodatie te laten afleveren en op te laten halen.

 

Categorie: 

De borg kunt u over het algemeen alleen met een creditcard betalen. Houd hier dus rekening mee.

Categorie: 

U kunt op aanvraag kinderstoeltjes huren voor kinderen van 1 tot 6 jaar. Indien u de auto via ons huurt, dan vragen wij voor u een kinderstoel aan bij de verhuurmaatschappij. Extra kosten hiervoor moeten ter plaatste worden voldaan.

Categorie: 

Over het algemeen worden huurauto’s om 10:00 uur ’s morgens afgeleverd. Indien u later arriveert, kunt u verwachten dat de auto de volgende dag om 10:00 uur wordt gebracht.

Categorie: 

Indien de huurauto is inbegrepen in uw reis, kunt u de huurauto ophalen bij de luchthaven van bestemming. Er geldt vervolgens een 24-uurs regeling, wat inhoudt dat u de auto op de laatste dag voor of op dezelfde tijd moet terugbrengen. Indien u later op de dag terugreist, kunt u ervoor kiezen om de auto nog een tijdje langer in bezit te houden. U betaalt dan een extra dag autohuur bij het inleveren van uw auto.

Categorie: 

BESTEMMINGEN

Lavida Travel heeft een groot aanbod in reizen en bestemmingen. In het zoek-en-boeksysteem op de homepage kunt u onder de kopjes “land, streek en plaats” de diversiteit van ons aanbod waarnemen. Ook kunt u bovenaan de website op de buttons van de verschillende soorten reizen (o.a. zonreizen, verre reizen, wintersport) klikken voor een gerichter aanbod.

Categorie: 

Per accommodatie staan de verschillende type kamers beschreven. Indien u dus meer informatie zoekt over de verschillende type kamers, dan gaat u eerst naar de betreffende accommodatie en zoekt u daar voor informatie betreffende de kamers.

Categorie: 

Het zoeken naar een beschikbare accommodatie is eenvoudig op de website van Lavida Travel. Via het zoek-en-boeksysteem kunt u uw wensen kenbaar maken, vervolgens krijgt u een overzicht van bijpassende reizen. Door bij de zoekopdracht uw vertrekdatum te selecteren, krijgt u automatisch reizen die aansluiten op uw vertrekdatum. Door op de reis/accommodatie te klikken, kunt u aanvullende informatie zien, zoals actuele prijzen, foto’s en de beschikbaarheid.

Het is daarnaast ook mogelijk om op accommodatie te zoeken. Op de homepage vindt u deze mogelijkheid. Door in het tekstveld uw gewenste accommodatie in te vullen en vervolgens op “zoek” te klikken, kunt u direct naar prijzen en beschikbaarheid van deze accommodatie kijken.

 

Categorie: 

Het is mogelijk om bestemmingen met elkaar te combineren. U kunt hierbij denken aan verschillende accommodaties, plaatsen of eilanden. Kijk hiervoor bij rondreizen, of zoek in Lavida Travel’s zoek-en-boeksysteem op de bestemming naar keuze. U kunt hiervoor ook via de website een online offerte indienen, telefonisch contact met ons opnemen of via de livechat contact opnemen.

Categorie: 

Het is uiteraard mogelijk om alleen een accommodatie bij Lavida Travel te boeken. Dit geldt voor elke accommodatie. Bij veel accommodaties is dit online via onze website mogelijk. Indien dit niet mogelijk is, kunt u het best even contact met ons opnemen via de telefoon, mail of livechat. Dan maken wij een prijsopgave voor u.

Categorie: 

BETALING

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt, wordt dit bijgewerkt op mijnreisoverzicht.nl. Indien u via iDEAL of overboeking betaalt duurt het enkele werkdagen alvorens dit administratief is verwerkt. 

Categorie: 

Uiteraard, zolang elke reiziger bij zijn betaling het boekingsnummer vermeldt. Op deze wijze is het in de financiële administratie duidelijk bij welke boeking de betaling hoort.

Let op: dit is niet mogelijk indien u de reis binnen acht weken voor vertrek boekt. In dat geval zal de gehele reissom in een keer per iDeal betaling of eenmalige machtiging moeten worden voldaan.

 

Categorie: 

Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Organisatoren van cruises, lijndienstreizen, rondreizen, avontuurlijke reizen, eigen-vervoerreizen inzake de verhuur van motorboten of zeiljachten en reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden kunnen hiervan afwijken. Zij maken dat vooraf duidelijk aan de reiziger kenbaar.

In geval van eigen-vervoerreizen naar hotels bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom.

In geval van eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans, campingstaanplaatsen bedraagt de aanbetaling 30% van de reissom.

Het restant van de reissom moet uiterlijk acht weken voor de dag van vertrek in het bezit zijn van het boekingskantoor. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim.

Categorie: 

Uw boekingsbevestiging is uw factuur. Bewaar deze daarom goed, hier staat namelijk ook de uiterste datum voor de restantbetaling op vermeld.

Categorie: 

Wilt u geld overmaken voor een boeking naar Lavida Travel dan kunt u dit op onderstaand rekeningnummer doen:

IBAN: NL89INGB0004847642 
BIC: INGBNL2A 

Categorie: 

Tijdens het boeken: 

  • iDeal
  • Mr. Cash 
  • Creditcardbetaling (VISA, Mastercard)
  • (internationale) Overboeking per bank

Indien u betaalt per creditcard of mr. Cash worden er extra kosten gerekend. Deze bedragen 3% van het te betalen bedrag. iDeal en bankoverboeking is kosteloos.

Let op: indien u een reis binnen zes weken voor vertrek boekt, heeft u alleen de mogelijkheid om uw betaling in een keer totaal te voldoen via iDeal, creditcard of mr. Cash. 

 

Categorie: 

BOEKING

Dit geeft aan dat er op het eerste gezicht geen kamers of appartementen meer beschikbaar zijn via de touroperators. Indien de button ‘op aanvraag’ zich voordoet, is het nog mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te gaan of er nog een kamer of appartement beschikbaar is. Dit werkt als volgt: u boekt uw reis net zoals u bij een andere reis zou doen, alleen is dit geen definitieve boeking. Eerst zullen wij contact opnemen met de accommodatieverschaffer. Het kan een aantal dagen duren voordat we bericht terug krijgen. Dan weten we of uw boeking door kan gaan of niet. Is uw geboekte reis beschikbaar, dan is uw boeking daarmee meteen definitief geworden. Wanneer uw geboekte reis niet beschikbaar is, dan zullen wij u een alternatieve accommodatie aanbieden en kunt u uiteindelijk besluiten of u deze accepteert of nog even verder wilt kijken.

Categorie: 

Indien u al weet welke reis u wilt boeken of behendig bent met het zoeken en boeken van uw eigen reis, dan is de snelste en ideaalste manier het boeken via onze website. U kunt het gehele assortiment op een eenvoudige wijze doorspitten (via het zoek- en boeksysteem of de diverse tabs of de tips van Lavida Travel reizen), daarnaast ziet u direct de beschikbaarheid en de live prijs. Nadat de boeking geplaatst is, ontvangt u van ons een e-mail met daarin een bevestiging en uw boekingsgegevens. 

Komt u er zelf niet helemaal uit welke reis het leukst is en het best bij u past, dan kunt u ons ook via een andere manier bereiken. U kunt bijvoorbeeld bellen naar 036-8200226, een online offerte aanvraag indienen via deze link, of contact opnemen via onze livechat

 

Categorie: 

Een baby kan tot twee jaar gratis meereizen. Er worden echter wel administratiekosten in rekening gebracht voor een kind jonger dan twee jaar. De hoogte van deze administratiekosten hangt af van de te boeken touroperator. Indien uw kind tijdens de reis 2 wordt, zal de leeftijd van uw kind tijdens de heenreis worden aangehouden. 

Categorie: 

Indien u samen met meerdere mensen reist, dan is het maken van één gezamenlijke boeking het handigst. Wanneer u slechts één boeking maakt, heeft u de grootste kans om dicht bij elkaar te zitten. Wij kunnen u echter geen garantie geven dat dit werkelijk gebeurt. Hierin zijn wij afhankelijk van de betreffende accommodatieverschaffer. Het is wel mogelijk om een essentie aan te vragen indien een kamer enkel wordt bezet door kinderen onder de 12. Indien de essentie akkoord komt heeft u de garantie dat de kamers naast elkaar gelegen zijn. Zo niet, dan kunt u kosteloos van de boeking afzien en kunnen we op zoek gaan naar eventuele andere mogelijkheden. De kosten van een essentie bedragen circa 35,-.

Categorie: 

De totale reissom in inclusief belastingen.

Categorie: 

Bij bijna alle touroperators is het mogelijk een optie te nemen buiten 6 weken voor vertrek. Kijkt u hiervoor op deze pagina of neem telefonisch contact met een van onze medewerkers op.

 
Categorie: 

EUR 0,-. Lavida Travel rekent geen reserveringskosten.

Categorie: 

DE WEBSITE

Dit geeft aan dat er op het eerste gezicht geen kamers of appartementen meer beschikbaar zijn via de touroperators. Indien de button ‘op aanvraag’ zich voordoet, is het nog mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te gaan of er nog een kamer of appartement beschikbaar is. Dit werkt als volgt: u boekt uw reis net zoals u bij een andere reis zou doen, alleen is dit geen definitieve boeking. Eerst zullen wij contact opnemen met de accommodatieverschaffer. Het kan een aantal dagen duren voordat we bericht terug krijgen. Dan weten we of uw boeking door kan gaan of niet. Is uw geboekte reis beschikbaar, dan is uw boeking daarmee meteen definitief geworden. Wanneer uw geboekte reis niet beschikbaar is, dan zullen wij u een alternatieve accommodatie aanbieden en kunt u uiteindelijk besluiten of u deze accepteert of nog even verder wilt kijken.

Categorie: 

U ziet in de prijstabel de gemiddelde vanafprijs per persoon. U selecteert hier de prijs van uw gewenste vertrekdatum en aantal dagen. Vervolgens wordt er een verkorte prijsberekening gemaakt met de totale reissom.

Categorie: 

Hiervoor zijn drie mogelijkheden:

1. U boekt de reis online. Vooraf zoekt u uw reis naar keuze via het zoek-en-boeksysteem, de zoek op accommodatie button of via het online aanvragen van een offerte. Bij de laatste mogelijkheid zal na een aantal werkdagen u eerst een aantal opties worden geboden waarna u kunt beslissen of u een van de reizen gaat boeken. De offerte is geheel vrijblijvend.

2. U boekt de reis telefonisch. U wordt door een medewerker van Lavida Travel geholpen en/of geadviseerd in uw reiskeuze. Vervolgens staat hij of zij u bij in het maken van de boeking.

3. Via de livechat. 

4. Per e-mail.

 

Categorie: 

Tijdens het boeken: 

  • iDeal: hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
  • Bankoverschrijving: hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
  • Mastercard/Visa: hier zijn extra kosten aan verbonden t.w.v. 3% van het te betalen bedrag.
  • Bancontact/Mr. Cash: hier zijn extra kosten aan verbonden t.w.v. 3% van het te betalen bedrag.

Let op: indien u een reis binnen acht weken voor vertrek boekt, heeft u alleen de mogelijkheid om uw betaling in een keer totaal te voldoen via iDeal, creditcard of Mr. Cash. 

Bankgegevens Lavida Travel:
ING bank: 4847642
Ten name van: Lavida Travel BV, Almere
IBAN: NL89INGB0004847642
BIC: INGBNL2A

 

Categorie: 

KORTINGSACTIES EN WAARDEBONNEN

Indien u van Lavida Travel of Lavida Verzekeringen de reischeque als kado heeft ontvangen:

Er is een aantal voorwaarden betreffende het uitgeven van de reischeque:

1: U moet een minimale reissom hebben van 750 euro.

2: De reischeque is één jaar geldig, en moet dus binnen dit jaar worden uitgegeven.

3: Kortingscheques zijn niet van toepassing op reizen van TUI.

 

De kortingscode van de reischeque kan slechts eenmaal worden gebruikt. 

Indien u een Lavida Travel reischeque als kado van een vriend of familielid heeft ontvangen dan geldt slechts de laatst genoemde voorwaarde:

1: De reischeque is één jaar geldig, en moet dus binnen dit jaar worden uitgegeven.

Lavida travel hecht veel waarde aan haar bestaande klanten en wil haar klanten dan ook belonen voor speciale diensten. Lavida Travel heeft daarom voor haar bestaande klanten een uniek reischequeprogramma ontwikkeld. Wanneer u een reis boekt via Lavida Travel ontvangt u een unieke inlogcode waarmee u automatisch kunt deelnemen aan dat reischequeprogramma: Lavida Gold. U kunt dergelijke cheques natuurlijk ook gewoon bij ons bestellen.

Als Lavida Goldmember profiteert u ook van leuke aanbiedingen, extra kortingen en speciale acties.

LAVIDA TRAVEL

U kunt ons vanuit het buitenland bereiken op telefoonnummer: +31 36-820 02 26.

Categorie: 

Mijn Reisoverzicht is speciaal ontwikkeld voor de klanten van Lavida Travel. Nadat u bent ingelogd heeft u toegang tot al uw gegevens betreffende de boeking. U kunt bijvoorbeeld voorlopige vluchttijden bekijken, maar ook de status van uw betalingen inzien. Daarnaast is het ook mogelijk om via mijn Lavida Travel uw openstaande betalingen te voldoen via iDeal en eenmalige machtiging.

 

Categorie: 

SGR

De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. Lavida Travel is lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie. Dit houdt dus in dat de SGR het gehele assortiment van Lavida Travel met uitzondering van lijndiensttickets en separate huurovereenkomsten (zoals autohuur) financieel dekt op het moment dat er sprake is van financieel onvermogen. Kijk voor meer informatie op www.sgr.nl.

 

ANVR

De ANVR (ofwel het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen) is een belangrijke brancheorganisatie in de reiswereld. De ANVR staat voor kwaliteit, en elk lid dient zich dan ook te houden aan de kwaliteitswaarborgen van de ANVR. Zo zijn ANVR-Reisagenten verplicht hun personeel adequaat op te leiden. Deskundig en goed advies kan daarom worden gegarandeerd. Verder ziet de ANVR ook toe op eerlijke reisvoorwaarden en veilig en verantwoord betalen en reizen. Kijk voor meer informatie op www.anvr.travel.

 
Categorie: 

Lavida Flex is het eigen product van Lavida Travel. Lavida Travel biedt pakketreizen aan, over het algemeen een vlucht, transfer en accommodatie onder de naam Lavida Flex. Bij Lavida Flex wordt er een pakketreis samengesteld aan de hand van een grote databank met vluchten, transfers en beddenbanken. Op de website wordt een vanafprijs getoond. Als men een prijs opvraagt, wordt in de databank realtime gekeken naar de beschikbaarheid van vluchten in combinatie met een accommodatie. Het kan hierdoor af en toe voorkomen dat de daadwerkelijke prijs afwijkt van de vanafprijs. Een groot voordeel van Lavida Flex zijn de zeer scherpe prijzen!

Categorie: 

Lavida Travel is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via de website www.lavidatravel.nl.

Daarnaast zijn wij telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag 09:00 uur tot en met donderdag 21:00, vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur & zaterdag van 10:00-17:00 via telefoonnummer: 036-8200226. Ook kunt u ons per e-mail bereiken op e-mailadres: info@lavidatravel.nl, via de live chat of een afspraak maken op kantoor of bij u thuis via www.lavidatravel.nl/afspraak-maken.

 

Categorie: 

OP DE BESTEMMING

Niets fijner dan heerlijk ontspannen op vakantie gaan! Maar weet u ook dat u na uw vakantie flink ziek kunt worden? Natuurlijk wilt u die welverdiende vakantie niet laten verpesten door het oplopen van een infectieziekte. Infectieziekten komen voor in veel landen, misschien ook op uw reisbestemming. Voorbeelden zijn verre bestemmingen zoals Afrika, Zuid- en Midden Amerika, maar ook landen zoals Turkije, Egypte, Tunesië en zelfs landen in Europa. Voor veel van deze landen worden vaccinaties aanbevolen en voor een beperkt aantal landen zijn vaccinaties zelfs verplicht. Vaak wordt er gedacht dat wanneer een vaccinatie niet verplicht is, deze ook niet nodig zal zijn. Dat is niet waar.

Dankzij vaccinatie tegen ernstige infectieziekten kunt u zich een hoop ellende besparen. Een kleine moeite, vooral omdat Thuisvaccinatie.nl gewoon bij u thuis komt voor de vaccinatie! Makkelijk toch? En u bent de komende tijd (soms zelfs jarenlang) goed beschermd.

Gaat u binnenkort op vakantie? Dan wilt u natuurlijk zeker weten welke risico’s u loopt. Hier kunt u het vaccinatie advies per land terugvinden.

Lavida Travel werkt samen met Thuisvaccinatie.nl. Dit een landelijk werkend vaccinatiecentrum waarbij u thuis gevaccineerd kunt worden. Dus geen wacht- en reistijd meer! U maakt een afspraak wanneer het u uitkomt, zelfs 's avonds of in het weekend, zonder hier extra kosten voor te betalen. Thuisvaccinatie.nl werkt alleen met BIG-geregistreerde artsen die vakkundig uw vaccinaties zetten en advies geven. De tarieven liggen op hetzelfde niveau als die van de GGD's of huisartsen. Ook worden de vaccinaties meestal (deels) vergoed door de zorgverzekeraars. Voor meer informatie kunt u het vergoedingenoverzicht bekijken.

Maak een afspraak met Thuisvaccinatie.nl voor uw reisvaccinaties aan huis. Het is helaas niet mogelijk om een afspraak te maken buiten Nederland.

Categorie: 

Ter plaatste zijn veelal lokale autohuurbedrijven waar u een auto kunt huren, wij kunnen hiervan echter geen informatie met betrekking tot de prijs geven. Boekt u liever een huurauto bij uw boeking bij Lavida Travel, dan heeft u zekerheid wat betreft de auto en de prijs.

Lavida werkt samen met Sunnycars, een zeer betrouwbare partner. 

Met een huurauto wordt uw vakantie nog véél leuker. Want daarmee ziet en beleeft u zoveel meer. Heerlijk in alle vrijheid – wanneer het u maar uitkomt – rondtoeren en genieten van uw vakantieland. Wij kunnen u een huurauto van Sunny Cars van harte aanbevelen. Omdat deze all-in is: werkelijk alle nodige verzekeringen zijn inbegrepen. Zelfs een extra WA van € 7,5 miljoen. Ook dak-banden-bodem-glasschade is gedekt en het eigen risico wordt standaard terugbetaald. U kunt dus 100% zorgeloos rondrijden.

Optimaal genieten! Het fijne is ook dat u vanuit het vliegtuig zó uw huurauto instapt. Geen tijdrovende transfer en u hoeft niet te sjouwen met bagage. En alles is van te voren geregeld en betaald dus gegarandeerd géén extra kosten ter plaatse. Uw vakantie begint meteen.

Boek zelf direct uw huurauto of neem contact op met een van onze medewerkers.

Categorie: 

Vliegreizen

Indien u uw huisdier mee wilt nemen in het vliegtuig is dit onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Het moet vooraf echter altijd worden aangevraagd bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Relatief kleine huisdieren mogen meereizen in de cabine, grotere huisdieren reizen mee in het ruim (in een kennel). Indien u ver reist en een intercontinentale vlucht heeft, is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de cabine. De voorwaarden m.b.t. het vervoer van huisdieren verschillen echter per luchtvaartmaatschappij. Bekijk hiervoor de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Busreizen

Het is niet toegestaan om huisdieren in excursie, pendel of rondreisbussen mee te nemen.

 

Kampeervakanties

Huisdieren zijn toegestaan op een aantal campings. Hierbij geldt echter dat ze niet toegestaan zijn in een eventuele mobilehome, ze niet zonder toezicht in de accommodatie achter mogen worden gelaten en ze moeten aangelijnd zijn op de camping en buiten de camping worden uitgelaten. Indien er sprake is van schade of verontreiniging wordt de eigenaar van het dier aansprakelijk gehouden. Vergeet niet te zorgen voor geldige inentingspapieren indien u uw huisdier mee wilt nemen op vakantie. Dit kunt u het best bijtijds bij uw huisarts in orde maken.

Disneyland® Resort Paris

In Disneyland® Resort Paris zijn, met uitgang van blindengeleidehonden, huisdieren niet toegestaan. Dit dient te worden aangevraagd. Bij de grote parkeerplaats van Disney Themaparken (Accueil Animeaux) is een kennel te vinden waar uw huisdier tegen betaling kan worden achtergelaten. Uw huisdier krijgt daar te eten, maar wordt niet uitgelaten. Daarnaast zijn een inentingsbewijs en tatoeage tegen hondsdolheid verplicht. De prijs komt neer op ongeveer 8 euro overdag en 12 euro voor 24 uur.

Wanneer heb ik een dierenpaspoort nodig voor mijn huisdier?

Vanaf 3 juli 2004 heeft u voor uw hond, kat of fret een dierenpaspoort nodig. Binnen de Europese Unie kan u vrij reizen met je hond, kat of fret als u een internationaal dierenpaspoort hebt. De Nederlandse versie van het EU-paspoort is verkrijgbaar via uw dierenarts.

 

Honden, katten en fretten moeten worden ingeënt tegen rabiës (hondsdolheid). Dit kan uw lokale dierenarts doen. Diezelfde dierenarts is ook bevoegd een aantekening van de vaccinatie te maken in het EU-paspoort. Ook is een chip verplicht voor dieren die meereizen naar het buitenland. Deze chip kan ook uw lokale dierenarts voor je regelen.

Naast de chip is ook een tatoeage als identificatie toegestaan. Wie op vakantie gaat naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland, of Zweden moet bij het huisdier een verplichte bloedtest laten afnemen door een dierenarts. De bloedtest moet een aantal maanden voor vertrek worden afgenomen. 

Voor reizen met dieren buiten de EU kunt u het beste uw dierenarts en de website van het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (LICG) raadplegen. Op deze website vindt u een lijst met gedetailleerde invoereisen vanuit Nederland naar landen binnen en buiten de EU.

Categorie: 

Indien u ontevreden bent of een klacht heeft over uw accommodatie, dan dient u dit direct te melden aan de receptie van de betreffende accommodatie en aan de reisleiding ter plaatse. Mocht u het gevoel hebben dat u niet naar tevredenheid bent geholpen, dan kunt u direct telefonisch contact opnemen met Lavida Travel of de betreffende organisatie die uw reis uitvoert. 

Lavida Travel hanteert deze handelswijze vanwege het feit dat op het moment dat u vakantie voorbij is, wij uw problemen op bestemming niet meer kunnen oplossen. Indien u uw problemen kenbaar maakt op bestemming, kan deze veelal verholpen worden. Klachten die niet kenbaar gemaakt op locatie en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland dan ook niet in behandeling genomen.

Wanneer u uw klacht ter plaatse kenbaar heeft gemaakt en deze niet naar uw wens is opgelost, heeft u de mogelijkheid om tot één maand na afloop van uw reis op schriftelijke wijze, met motivatie, uw klacht in te dienen. Een klachtenformulier zonder motivatie is onvoldoende.

Het klachtenformulier kunt u mailen naar klantenservice@lavidatravel.nl. Per post kunt u uw klacht versturen naar:

Lavida Travel
Afdeling Klachten
Vooronder 72
1319AH Almere

Op het moment dat u een klacht heeft over de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze, uiterlijk binnen één maand na kennisname van het proces met betrekking tot de klacht, bij ons dienen. Dit kunt u op schriftelijke wijze doen, naar het bovenstaande adres. Meer informatie kunt u vinden in de ANVR Reisvoorwaarden.

 

Categorie: 

REISDOCUMENTEN

Het is erg belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan de opgegeven namen voor de boeking. Alles moet 100% goed zijn vermeld anders zou u eventueel geweigerd kunnen worden voor een vlucht. Vermeld de gegevens exact zoals ze ook in uw paspoort of ID-kaart staan. In het geval van gehuwde vrouwen mag alleen de meisjesnaam, welke ook in het paspoort staat, worden vermeld. Daarnaast moet ook uw eerste voornaam zoals deze in uw reisdocument staat vermeld in de boeking worden verwerkt. Zijn uw tweede en eventueel derde voornaam niet correct, dan kunt u toch gewoon reizen. Overig genoemde zaken kunnen echter wel voor hinder tijdens de reis zorgen en alle gevolgen en eventuele kosten die hier uit voort vloeien zijn uw eigen verantwoordelijkheid en voor eigen rekening.

Categorie: 

Uw reisbescheiden worden circa 1 week voor vertrek per mail naar u toegestuurd en kunt u vaak vanaf 1 week voor vertrek in uw persoonlijk reisoverzicht terugvinden bij uw geboekte reis.

Categorie: 

Voor sommige landen is een visum verplicht. Wij zullen u hierover na uw boeking zo goed mogelijk informeren. Tevens kunt u per land informatie vinden over grensdocumenten via www.cibt.nl.

Indien u naar Egypte of Turkije reist, is het noodzakelijk een visum te kopen bij de visumbalie alvorens u door de paspoortcontrole gaat. De kosten van deze visa wijzigen continue. Neem voor de actuele prijzen contact op met een van onze medewerkers.

 

Categorie: 

VERZEKERINGEN

Hier zorgt het Calamiteitenfonds voor. Indien de touroperator waar u uw reis heeft geboekt aangesloten is bij het Calamiteitenfonds, krijgt u uw reissom vergoed wanneer de touroperator als gevolg van een calamiteit (zoals oorlog) de reis niet of niet volledig kan uitvoeren. Wanneer het te gevaarlijk wordt om naar uw bestemming af te reizen, krijgen wij onmiddellijk een negatief reisadvies. Na bekendmaking van een negatief reisadvies is zowel de reisorganisatie als de consument gerechtigd de reisovereenkomst vanaf 30 dagen voor de vertrekdatum kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere bestemming. De consument die na bekendmaking van een negatief reisadvies een reisovereenkomst afsluit, heeft geen recht op geld teruggave. De kosten voor deelname aan het calamiteitenfonds bedragen € 2,50 per boeking met een maximum van 9 personen. Voor meer informatie kijkt u op www.calamiteitenfonds.nl.

Categorie: 

• Vergoeding van uw annuleringskosten welke kort voor vertrek zeer hoog oplopen.
• vergoeding annulering/afbreking als familie 1ste en 2e graad of ex-partner ernstig ziek wordt of familie 1ste, 2e of 3e graad komt te overlijden.
• Vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van uw reis
• Ook de onderdelen van een door u zelf samengestelde reis worden vergoed

 

Een uitgebreider overzicht en meer informatie vindt u in de polisvoorwaarden.

Categorie: 

Dekking: Personen hulpverlening; bagage en geneeskundige kosten
• Bagage tot 3.000,- verzekerd. Eigen risico van € 50,-
• Medische kosten buitenland en hulpverlening kostprijs gedekt.
• Dekking voor hulpverlening en repatriëring als thuisblijvende ex-partner, familie 1ste, 2e of 3e graad iets ernstigs overkomt
• Woont u in België; Dan heeft u alleen dekking voor medische kosten als uw zorgverzekeraar dekking biedt in het buitenland

 

Kijkt u voor een uitgebreider overzicht in de polisvoorwaarden.

 
Categorie: 

Kan uw geboekte reis niet doorgaan of heeft u vakantiedagen moeten missen? Heeft u schade tijdens uw reis? Neem dan telefonisch contact op met een van onze medewerkers.

Categorie: 

Dit is uiteraard mogelijk en komt in veel gevallen ook nog goedkoper uit. Gaat u meer dan 2 keer per jaar op vakantie? Dan is een doorlopende reisverzekering zeker iets voor u. Waar u ook bent, het gehele jaar bent u verzekerd tegen de meest voordelige premie. Sluit in een paar stappen online uw gewenste reis- /annuleringsverzekering af via deze link en u heeft de polis direct in uw mailbox.

 Heeft u nog vragen? Schroom niet telefonisch contact met ons op te nemen, we helpen u graag verder.

 
Categorie: 

VLIEGREIS

Deze kunt u voor vertrek op de luchthaven afhalen bij de balie van de betreffende touroperator welke uw reis uitvoert.

Categorie: 

Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is dit mogelijk. Kijk hiervoor op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Categorie: 

Het zou eventueel kunnen dat u met vertrek en/of aankomst met name op regionale luchthavens een mogelijke tussenlanding heeft. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Wij zijn daarom niet altijd van tevoren op de hoogte van eventuele tussenvluchten. Indien wij wel op de hoogte zijn, zal dit worden aangegeven op de website en op de factuur. Ook op uw ticket zal dan een tussenlanding staan, wat leidt tot een langere vluchtduur dan normaal.

Categorie: 

Indien u uw huisdier mee wilt nemen in het vliegtuig is dit onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Het moet vooraf echter altijd worden aangevraagd bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Relatief kleine huisdieren mogen meereizen in de cabine, grotere huisdieren reizen mee in het ruim (in een kennel). Indien u ver reist en een intercontinentale vlucht heeft, is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de cabine. De voorwaarden m.b.t. het vervoer van huisdieren verschillen echter per luchtvaartmaatschappij. Bekijk hiervoor de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Categorie: 

Alle passagiers die reizen met gebroken ledematen in gips moeten bij de check-in een verklaring van de arts kunnen overleggen waarin staat dat u gezond genoeg bent om te reizen. Het is noodzakelijk dat uw gips voldoet aan bepaalde voorwaarden, overleg dit met uw arts.

Categorie: 

Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen lijndienstvluchten en chartervluchten.

Chartervluchten worden ingezet om passagiers naar hun vakantiebestemmingen te vervoeren. Enkele voorbeelden zijn Transavia, Corendon, Sun Express, Onur Air en Arke Fly. De chartervluchten zijn ingehuurd om op toeristische bestemmingen aan te vliegen, de chartervlucht wordt niet volgens een vastgeld vluchtschema uitgevoerd. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze wijzigingen worden dan ook doorgevoerd.VLuchtnummers en charterluchtvaartmaatschappijen zijn tevens te allen tijde onder voorbehoud. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Lavida Travel heeft geen invloed op deze vluchttijden en kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld.

In zeer extreme gevallen proberen wij u tijdens het boekingsproces al aan te geven dat u te maken heeft met een zeer late avondvlucht en/of nachtvlucht. Wij zijn hierin echter afhankelijk van de informatieverstrekking van de betreffende vluchtmaatschappij.

Betreffende de chartervluchten wordt getracht de kans op wijzigingen zo klein mogelijk gehouden, door de tickets kort voor vertrek op te sturen (circa één week).

Gezien het feit dat wij tot tien dagen voor vertrek geen informatie kunnen geven over de definitieve vluchttijden, verzoeken wij u voor deze tijd hieromtrent geen contact met ons op te nemen. 

Een lijndienstvlucht vertrekt volgens een vooraf vastgesteld tijdschema en wordt uitgevoerd door lijndienstmaatschappijen. Voorbeelden hiervan zijn KLM, British Airways, Lufthansa, Air France, Iberia, US Airways, Aer Lingus en Singapore Airlines. Rechtstreeks of met overstap brengen de verschillende maatschappijen u naar elke bestemming wereldwijd

De vluchttijden van lijndienstvluchten staan daarom over het algemeen al vast op het moment van boeking. In uw boekingsbevestiging zullen daarom uw vluchttijden staan. Controleer altijd uw vluchttijden 24 uur voor vertrek (of later) om zo rekening te kunnen houden met eventuele wijzigingen als vertraging en annulering.

 

Categorie: 

Voor alle passagiers die vertrekken van of overstappen op een vliegveld binnen de Europese Unie (EU) gelden er bepaalde regels voor de inhoud van de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden en op de juiste manier verpakt worden meegenomen.

De volgende regels moeten gehanteerd worden met betrekking tot vloeistoffen in uw handbagage:

  • U kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter 
  • Deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak 
  • Per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen 
  • De doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter 
  • De doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn 
  • U ontvangt op alle Nederlandse luchthavens de doorzichtige plastic zak gratis. 

Op bovenstaande regels gelden twee uitzonderingen, namelijk:

  • Babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft 
  • Medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft

Ook mogen inkopen na de ticket- en/of paspoort controle op de luchthaven en in het vliegtuig gewoon mee in de handbagage. De regel hierbij is echter wel dat aankopen van vloeistoffen en gels door de winkel of aan boord verpakt en verzegeld zijn. Dit wordt voor u gedaan door de betreffende winkel op de luchthaven of de service in het vliegtuig. Deze zegel is één dag geldig en mag niet verbroken worden tot u uw eindbestemming heeft bereikt.

Bij de controle van uw handbagage moet u alle vloeistoffen apart aanbieden in de gesloten, doorzichtige plastic zak. Daarnaast moet u ook uw jas, colbert en grote elektronische apparaten (o.a. laptops) apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

 

Categorie: 

Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers.

Categorie: 

Over het algemeen mag u tien kilo bagage meenemen voor een baby tot twee jaar (zonder stoel). Baby’s tot twee jaar hebben geen recht op een eigen stoel. Daarnaast mag er maximaal 1 buggy, kinderwagen of maxicosi per kind gratis worden meegenomen. Deze vallen echter wel binnen de maximale toegestane tien kilo bagage per kind. Op Nederlandse luchthavens kunnen alleen lichtgewicht (circa 5 kg.), inklapbare buggy’s worden meegenomen tot aan het vliegtuig. Deze buggy’s worden bij het vliegtuig afgegeven en in het bagageruim geladen. Overige buggy’s en kinderwagens kunt u afgeven bij het inchecken. U krijgt uw buggy of kinderwagen terug via de bagageband of bij het verlaten van het vliegtuig (de meegenomen buggy). U kunt hiernaar vragen bij het cabinepersoneel.

Categorie: 

Voor alle luchtvaartmaatschappijen geldt dat u minimaal 2,5 uur vantevoren op de luchthaven aanwezig moet zijn om in te checken. Vertrekbalies sluiten gemiddeld zo’n 45 minuten voor vertrek.

Ook in het buitenland is het van belang dat u minimaal 2 uur voor vertrek aanwezig bent op de luchthaven. Houd rekening met eventuele rijen voor de incheckbalie en zorg ervoor dat u altijd op tijd bent. Eenmaal in het vliegveld kunt u via monitoren zien wat uw incheckbalie is.

 

Categorie: 

Dit varieert per luchtvaartmaatschappij. Wilt u de bagage nog bijboeken? Neem telefonisch (036-8200226) of via klantenservice@lavidatravel.nl contact met ons op. 

U mag 5-10 kg aan handbagage meenemen met de maximale afmetingen van 55x35x25 cm. Voor baby's (0 t/m 1 jaar) geldt een bagagevrijdom van 10 kg per baby. 

Indien deze bagagevrijdommen worden overschreden, wordt bij incheck een overbagagetarief gehanteerd (ca. € 9, - per kilo per enkele reis bij Transavia, voor andere luchtvaartmaatschappijen zie de site van de betreffende luchtvaartmaatschappij). Luchtvaartmaatschappijen mogen ook overbagage weigeren, daarnaast mogen bagagestukken nooit meer wegen dan 32 kilo per stuk.

Categorie: 

WIJZIGINGEN IN DE BOEKING

Dit is mogelijk (niet in alle gevallen). Wij brengen 27 euro wijzigingskosten in rekening en de wijzigingskosten van de touroperator kunnen variëren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Voor zover de beschikbaarheid het ons toelaat, zullen wij dit voor u regelen. Indien u telefonisch contact met ons opneemt, kunnen wij direct de beschikbaarheid controleren.

Indien u gegevens van de boeking wilt wijzigen kunt u hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. U kunt o.a. persoonsgegevens wijzigen, een wijziging aanbrengen in de boeking en arrangementen, autohuur en verzekeringen bijboeken. Het verschilt per touroperator en per wijziging of hier kosten aan verbonden zijn. De wijzigingen kunnen worden doorgegeven via e-mail of telefonisch via 036-8200226. Wijzigingen binnen een week voor vertrek kunnen slechts telefonisch worden doorgegeven. Voor wijzigingen na 48 uur na boeking worden € 27,- wijzigingskosten door Lavida Travel in rekening gebracht. Dit staat los van de kosten die de eventuele touroperator berekent voor de wijziging (binnen en buiten 48 uur na boeking).

Let op: de hoofdboeker is de enige die wijzigingen in een boeking kan doorvoeren.

 

Ja, dit is mogelijk. Degene die de reis geboekt heeft (de hoofdboeker) kan dit doen door telefonisch of via e-mail contact op te nemen of via deze pagina de verzekering zelf af te sluiten.